W mojej pracy fotografa wielokrotnie spotykam się z wytycznymi typu: „Zdjęcie z przodu, z profilu, prawo, lewo, no i może jakiś detal” Czy takie zdjęcia – nawet idealnie wykonane, będą oddziaływać na klienta i zapewnią sukces Twojej marce? Śmiem wątpić.
„W takim razie jakie zdjęcia zrobić by sprzedawały?”
Odpowiedź: To zależy. Od czego? Przede wszystkim od Twojej branży, grupy docelowej i charakteru produktu. Dlatego dziś pokażę Ci, jak dobrać styl packshotów do branży, by nie tylko dobrze wyglądały – ale przede wszystkim realnie wpływały na Twoje wyniki.
Zacznijmy od podstaw. Styl packshota to nie tylko białe tło. To decyzja o tym:
Dobór odpowiedniego stylu zależy od tego, jakie emocje i informacje chcemy przekazać. Inaczej pokażemy krem do twarzy, inaczej stalowy nóż, a jeszcze inaczej designerski fotel.
Styl zdjęć: czyste, eleganckie, z miękkim światłem i podkreśleniem detali (tekstura kremu, połysk butelki).
Co działa: lekkie odbicia, cienie nadające głębi, elementy stylizacji (np. krople wody, naturalne tło w aranżacjach).
Cel: podkreślić luksus i jakość.
Dla produktów premium – warto dołożyć zdjęcia aranżacyjne w stylu lifestyle lub flatlay.
Styl zdjęć: packshoty na białym tle + dynamiczne ujęcia produktów otwartych, używanych, z elementem „smaku”.
Co działa: żywa kolorystyka, nasycone barwy, precyzyjne pokazanie opakowania i zawartości.
Cel: wywołać apetyt i ułatwić szybką decyzję zakupową.
Warto uzupełnić o zdjęcia w kontekście użycia – np. szklanka napoju, rozpakowany baton.
Styl zdjęć: geometryczne ujęcia, twarde światło, mocny kontrast – pokazujące precyzję wykonania i nowoczesny design. Zmiana tła na czarne, zwłaszcza przy elektronice podświetlanej RGB
Co działa: detale, zbliżenia na porty, faktura przycisków, różne kąty ujęcia, wyeksponowanie podświetlenia, jeśli jest
Cel: zbudować wrażenie zaawansowanej technologii, futurystyczny efekt
Produkty z podświetleniem najlepiej prezentują się na ciemnym tle, zdjęcia aranżowane mogą prezentować cały zestaw gamera – np. klawiatura + mysz + słuchawki + podkładka etc.
Styl zdjęć: flatshoty, zdjęcia na wieszaku, zdjęcia typu duch – w zależności od produktu.
Co działa: precyzyjne odwzorowanie kroju, koloru i materiału. Ubrania muszą wyglądać jak „żywe”.
Cel: ułatwić klientowi wyobrażenie, jak produkt będzie wyglądał na ciele.
W tej branży kluczowe są naturalne światło i retusz – by pokazać fakturę bez przekłamywania. Przy skomplikowanych wzorach czy koronkach bardzo istotne są zbliżenia w skali makro.
Styl zdjęć: makro, kontrastowe światło, czerń lub gradient, wysokie detale.
Co działa: ujęcia 1:1, pokazujące kamienie, zdobienia, metaliczne refleksy.
Cel: wydobyć luksus, unikalność, detal.
Tutaj liczy się milimetr. Światło musi pracować perfekcyjnie – warto rozważyć wersję PREMIUM.
Styl zdjęć: techniczny, rzeczowy, dokładny. Dużo ujęć, pokazanie w użyciu.
Co działa: pokazanie solidności, materiałów, zastosowania.
Cel: funkcjonalność i wiarygodność.
Często warto uzupełnić zdjęcia packshotowe o kilka ujęć aranżacyjnych w kontekście pracy.
Nie chodzi tylko o to, by było ładnie.
Dobry packshot ma mówić językiem Twojego klienta.
Dobierając styl zdjęcia do branży, mówisz klientowi:
„Wiem, czego szukasz – i to właśnie Ci pokazuję.”
Na stronie tomaszsagun.pl pokazuję zdjęcia, które nie tylko dobrze wyglądają – one naprawdę sprzedają.
Bo każdy produkt ma swoją historię, a packshot to pierwszy rozdział tej opowieści.
Chcesz wiedzieć, jaki styl packshotu sprawdzi się w Twojej branży?
Napisz do mnie – doradzę, zaproponuję i wspólnie stworzymy zdjęcia, które zbudują Twój sukces.