Masz tylko jedno pierwsze wrażenie!!! To jest fakt, który jest fundamentem profesjonalnej fotografii biznesowej.. Niezależnie od tego czy budujesz markę własną i osobisty autorytet, czy jesteś twarzą dużej firmy, a może właśnie ubiegasz się o swoją pierwszą pracę. Twoje zdjęcie będzie działać na Twoją korzyść lub niekorzyść – w zależności od tego jakim dysponujesz.
Wyobraź sobie, że potencjalny klient odwiedza Twoją stronę internetową lub profil na LinkedIn. Co widzi? Jak się prezentujesz? Czy widzi przed sobą profesjonalistę czy amatora. Czy na zdjęciu jest człowiek budzący zaufanie? Który się przygotował? Któremu zależało? Czy może po drugiej stronie jest niechlujny typ, w nie dobranym ubraniu, a zdjęcie to selfie z ręki, przekrzywione i niedbałe… Nie mam nic do selfie – są ok, jeśli wrzucasz coś prywatnie w social mediach czy dzielisz się ze znajomymi, ale wierzę, że w świecie biznesu liczy się profesjonalny przekaz. I nie ma tam miejsca na bylejakość. Zastanów się więc co chcesz przekazać potencjalnemu klientowi czy przyszłemu pracodawcy? I zdecyduj się na jakość – bo Twoje świetne zdjęcie będzie aż krzyczało – przygotowałem się dla Ciebie, jestem gotowy, pracuję tak samo profesjonalnie jak wyglądam!! I to o to chodzi w tym biznesie.
Amatorskie zdjęcia mogą wydawać się autentyczne, to fakt, ale często brakuje im spójności i jakości. Profesjonalna fotografia biznesowa to nie tylko lepsza jakość obrazu, ale także przemyślana kompozycja, odpowiednie oświetlenie i stylizacja, które razem tworzą Twój spójny wizerunek. To właśnie te elementy budują profesjonalizm i wiarygodność w oczach klientów. Nie łudźmy się, podobno wygląd nie decyduje, podobno liczą się kwalifikacje, umiejętności… Ale dziwnym trafem badania preferencji klientów / pracodawców, w ogóle ludzi potwierdza wciąż ten sam fakt – wybieramy emocjami. Jeśli w Twoim zdjęciu znajdzie się coś co przeszkadza, co razi, kłuje w oczy – to zmniejszasz swoje szanse na sukces. I czasem te drobiazgi decydują o TAK albo NIE.
Profesjonalne zdjęcia znajdują zastosowanie w wielu obszarach:
Strona internetowa: Twój wizerunek w dziale O mnie / O nas, zdjęcia zespołu jako całości, aranżacje w kontekście pracy, którą wykonujesz lub grupowe zdjęcia z klientami, w trakcie konferencji – to wszystko buduje zaufanie i pokazują profesjonalizm Twój i firmy, w której pracujesz. Dodatkowe aranżacje budują też Twój autorytet, pokazując, że wiesz co robisz.
LinkedIn: Profesjonalny portret to podstawa w budowaniu marki osobistej i nawiązywaniu relacji biznesowych. Portal ten zyskuje coraz większe znaczenie, a sieci kontaktów rozwijają się z miesiąca na miesiąc, stając się nośnikiem Twojego wizerunku
Materiały reklamowe: Foldery, ulotki czy prezentacje z profesjonalnymi zdjęciami mają kluczowe znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy budujesz markę osobistą i jesteś twarzą projektu.
CV: Niezależnie od tego czy dopiero startujesz z karierą czy chcesz wykonać krok do przodu na swojej drodze, profesjonalne zdjęcie w CV to informacja dla pracodawcy, że ma przed sobą poważną osobę, która potrafi zainwestować w swoją karierę, zdeterminowaną i profesjonalną.
Inwestując w profesjonalną fotografię biznesową, inwestujesz w siebie. To narzędzie, które nie tylko poprawia wizerunek, ale także realnie wpływa na wyniki sprzedaży i budowanie trwałych relacji z klientami. To narzędzie, które oddziałuje pozytywnie na emocje Twoich kontrahentów, buduje Twój autorytet, pogłębia zaufanie. Może stać się tym niuansem, który – przy bardzo podobnych ofertach – przechyli języczek u wagi w Twoją stronę.
Gdy decydują detale, niech będą one po Twojej stronie!
Jeśli potrzebujesz pomocy w zorganizowaniu profesjonalnej sesji zdjęciowej lub chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wykorzystać fotografię w budowaniu marki, jestem do dyspozycji.
Czy Twój wizerunek może pracować na Twój sukces w biznesie?
Sprawdź, jak profesjonalna fotografia biznesowa wpływa na to, jak jesteś postrzegany przez klientów, rekruterów i partnerów biznesowych.